miercuri, 5 ianuarie 2011

Hai la schi in Romania!

Dupa cum spuneam in postarea trecuta vreau sa cititi si voi cum stau lucrurile pe o parte din partiile de schi ale Tarisoarei.

Sa incepem cu Vali schiorul:
- Revelion 2007. Azuga. In gasca noastra de prieteni multi schiori. Am zis si eu sa incer acest sport. Partia baby schi Cazacu. Chiar daca am luat o gramada de cazaturi am simtit ca acest soport se lipeste usor, usor de mine.
- in iarna lui 2009 am schiat o (1) data, iarna lui 2010 de 5 ori.

Vali nivel schior: am trecut de la copii si juniori la seniori Divizia T, deci incepator spre mediu.

 - Craciun 2010. Razvan (cumnatu) si Doru (nasu) propun o ieseala la schi pe 28.12. Cum sansele apar de putine ori in viata nu pot refuza invitatia :).
Cosmin (varul Ancai) propune o iesire pe 30.12. Din nou nu pot refuza :)

Razvan, ca sa nu fie mai prejos, propune, surprinzator, o alunecare pe 31.12.
Intrebare ca la arbitraj: care este decizia arbitruilui?
Raspunsul arbitrului (aprobat de FIFA si UEFA): Jocul poate continua, dar insotit de arbitru asistent, adica Anca :)

Ca sa concluzionez: am intrat in al 4-lea an de schi si imi pot face o idee despre starea partiilor din tara.

28.12.2010
Razvan si Doru propun Predeal. Dupa un drum neasteptat de liber ajungem la destinatie.
Cum nu aveam schiruile mele adoptam solutia inchiriata. Echipament complet schiuri carve: 30 RON/zi. Decent.

Partia insa lasa de dorit.
Eu m-am dat pe Clabucet sosire avand in vedere nivelul meu de pregatire tehnica. In afara de faptul ca in portiunea de sus era gheata, m-a durut prostia umana si cocolarismul care era acolo.

Daca partea cu gheata este de la Dumnezeu pt ca nu poti sa estimezi cat va ninge si chiar daca bagi tunurile nu poti sa compensezi zapada naturala, prostia umana era inflorita:
1) pe partia de baby schi  nu puteai sa arunci un ac. Si nu din cauza faptului ca erau multi schiroi dornici sa invete acest minunat sport, ci pentru ca erau foarte multi cocalari iesiti la.. Nu stiu la ce, dar statea in mijlocul partiei. Pai cum pana mea sa inveti sa schiezi cand nu ai unde sa exersezi? Cum sa inveti sa faci un viraj cand n-ai unde? Cum sa te opresti cand partia e plina?
Cred ca oamenii aceia nu judeca. Ba doboitocilor, pe partia de baby schi sa invata sa se schieze si nu va mai ofuscati cand intra lumea cu schiul in voi (recunosc, am facut-o intentionat ).  Pur si simplu nu aveti ce cauta acolo. Schiorul pe baby schi nu te poate ocoli sau evita pentru ca nu poate. Nu pentru ca nu ar vrea, ci pentru ca nu stie Acolo invata.

2) pe partia Clabucet sosire erau oameni cu snowmoibilul !!!!!!!!!!! Imbecili...
Va relatez un dialog intre Vali si un imbecil. Eu urcam cu schiurile in spate partia (coada de la telescun era imensa), el cobora pe margine cu snowmobil-ul:
Imbecilul: Greu?
Vali: Asa si asa, dar ce cauti pe aici?
I: Pai de ce?
V: Pai e partie de schi?!
I: Si ce-i cu asta?
V: Pai de aceea e partie de schi ca sa mergi cu schiul nu cu snowmobilul.
I: Aha...
No coment!

3) Nasu si Razvan au urcat cu telescaunul ca sa-si dea drumul de sus. In afara de faptul ca au inghetat in telescaun, in portiunea de sus erau gheata, pietre si pamant, de si-au facut niste zgarieturi urate pe schiuri. Au decis sa coboare si cum mai aveau puncte pe cartela au hotarat sa se dea pe partia mica si sa urce cu teleschiul.
Aici surpriza: coada la teleschi era de 40 min.
Ca sa intelegeti eu in acest interval am urcat o data si jumatate partia pana au resit sa urce ei cu teleschiul. Deci eu cu picioarele m-am dat de 2 ori pe cand ei cu teleschiul s-au dat o singura data. Avantaj Vali.

30.12.2010
Cum aveam experienta Predeal, ii propun lui Cosmin sa mergem la Azuga. Pret inchirere echipament schi carve: 30 RON/zi.

Ne-am dat pe partia Cazacu sud pentru ca am avut cu noi un prieten de-al lui Comsin care era ca mine acum 4 ani, in 2007, adica 0 km pe schiuri.
Claudiu s-a dat pe baby schi, iar eu cu Cosmin pe partia de acolo, Cazacu sud.

Aici altceva:
1) totul imprejmuit. Insotitorii si cocalarii nu aveau ce cauta pe partie fara echipament de schi. Si asta am auzit-o de cel putin 5 ori la statie cand cineva incerca sa incalce aceasta regula. Plus ca era evacuat imediat.

2) Chiar daca partia avea gheta in portiunea de sus, nu am gasit urma de pamant sau piatra. Deci foarte bine intretinuta.

3)Pe partie nu ti se dadea voie cu snowboard-ul! Foarte interesant.. Mie mi-a placut la culme. Chiar daca am prieteni care se dau cu placa, raman la concluzia ca una din cauzele pentru care partiile din Romania sunt pline de pietre si gheata este snowboard-ul. Spun asta pt ca sunt multi fitosi care practica acest sport si nu-si cunosc limitele. Multi urca pe cele mai grele partii si cum nu au bagajul tehnic necesar sa le coboare cum trebuie, pur si simplu coboara in frana. Adica harjie partia. Concluzia... partii varza.

4)Atitudinea oamenilor foarte grijulii cu incepatorii care te ajutau sa-ti pui teleschiul si m-au si zambeau.

Concluzia.. Asa da. Deci se poate si la noi, Chiar daca nu se castiga imediat, in timp lucruile se vor vedea si vor aparea si castigurile

Va imaginati ca pe 31.12 eram cu Razvan tot la Azuga si exersam de am ajuns ca data viitoare sa trec la partii rosii, cu adevarat, gen Sorica ceea ce nici nu credeam ca voi face in 2007 cand am inceput schiul tot la Azuga.

Apropos... Intr-un final mi-am luat si claparii de tura si astfll setul meu de schi de tura este complet si abia astept si sper ca Bunul Dumnezeu sa intoarca lucrurile in asa fel incat ,maine de Boboteaza sau vineri, de Sf. Ion, sa va pot relata si primul meu jurnal de schi de tura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu